3e dag Novalja, boottocht - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu 3e dag Novalja, boottocht - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

3e dag Novalja, boottocht

Door: Mehmet

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

19 Juli 2018 | Slovenië, Ljubljana

We hebben vanochtend lekker uitgeslapen.
Om 11:30 uur gingen wij eerst eten en drinken kopen in de supermarkt. Om 11:50 uur stonden we op de eigenaar van de buitenboord motorboot te wachten.
Om 12:00 uur kwam de eigenaar met de buitenboord motorboot, hij heeft eerst uitleg gegeven over de bediening. Daarna zijn we op de boot gestapt en weggevaren.
We hebben ruim 2,5 uur gevaren van Novalja naar Lun (uiterste noordelijke punt van het eiland). Onderweg hebben we ook gewisseld van bestuurder van het bootje. Het zeewater was prachtig helder, op ondiepe plaatsen konden we zelfs de bodem zien. Toen we bij het uiterste punt waren hebben we de anker uitgegooid en daar een tijdje gezwommen.
Om 16:00 uur zijn we weer vertrokken van Lun en we kwamen om 18:30 uur uur weer aan bij het beginpunt. De eigenaar van het bootje zei dat er nog 10 minuten aan brandstof over was. Gelukkig hadden we nog roeispanen in de boot liggen voor het geval dat we onderweg stil kwamen te staan.
In de avond zijn we op ons terras gaan zitten, hebben we Karlovacko bier gedronken (van Heineken) en chips gegeten.