Eisriesenwelt - Reisverslag uit Werfen, Oostenrijk van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Eisriesenwelt - Reisverslag uit Werfen, Oostenrijk van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Eisriesenwelt

Door: Youri

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

25 Juli 2018 | Oostenrijk, Werfen

Deze dag weer op tijd opgestaan om onze reis te vervolgen naar de Eisriesenwelt in Oostenrijk. Onderweg waren we nog even gestopt om wat te eten en wat drinken.

Eenmaal aangekomen bij de grootste ijsgrotten van de wereld moesten we eerst een stukje lopen naar de kabelbaan. Deze bracht ons omhoog richting de ijsgrot. Na de kabelbaan nog een klim van ongeveer 15 minuten kwamen we aan bij de ingang van de grot.

Even uitgerust en ons klaar gemaakt om de grot binnen te gaan. Buiten merkte je al een flinke kou uit de grot komen als de deur open ging. In de grot was het rond de 0 graden. In de grot zagen we een paar mooie ijssculpturen. Totaal liepen we ongeveer een kilometer de grot in van de 42 kilometer in totaal. Dit deden we voornamelijk door trappen op en af te gaan, totaal 1.400 treden.

Terug de auto in en richting München om Mehmet af te zetten op het vliegveld omdat hij weer terug moest. Daarvoor nog wel even met z'n drieen wezen eten in een dorpje vlak bij. Vervolgens reden Niels en ik verder naar een hotel waar we verder rustig aan gedaan hebben.