WK finale - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu WK finale - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

WK finale

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

15 Juli 2018 | Kroatië, Zagreb

Deze dag stond in het teken van de WK finale. Waar we al weken op hoopte was uitgekomen: Kroatië stond in de finale en dat op de dag dat wij in de hoofdstad zaten. De dag begon regenachtig dus hebben we de ponchos aangetrokken en hebben we t-shirts en 2 petjes aangeschaft. Hierna naar de supermarkt en bakker geweest om een ontbijtje en wat bier te scoren.

Terug in het appartement wat gegeten en voor de rest rustig aan gedaan en gewacht tot de regenbui voorbij was. Helemaal aangekleed en met onze biertjes op zak zijn we naar het main square van Zagreb gegaan om alvast de sfeer te gaan proeven en de wedstrijd te kijken.

Op het plein was het één groot gekkenhuis en was het al lekker druk. De sfeer werd er goed ingehouden door de vele nationalistische liederen. Helaas opende Frankrijk de score maar toen Kroatië op 1-1 kwam ging het helemaal los op het plein, erg vet om daar tussen te staan. Rond de 40e minuut kreeg Frankrijk een panelty en werd het 2-1. Tijdens de pauze zijn we een biertje gaan halen en zijn we langs wat barretjes terug gelopen naar het plein, toen de 3-1 viel besloten we verder te lopen op zoek naar een biertje.

Uiteindelijk bij een barretje beland en hier de wedstrijd afgekeken, helaas verloor Kroatië maar de Kroaten werden zeker niet chagarijnig. Het waren erg goede verliezaars en ze vierden de tweede plek i.p.v. er ontevrede mee te zijn. Na nog wat gezeten te hebben bij een andere bar wat sushi gegeten en vervolgens nog een biertje gedaan bij het appartement.