Schloss Schönbrunn - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Schloss Schönbrunn - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Schloss Schönbrunn

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

10 Juli 2018 | Oostenrijk, Wenen

Na het ontbijt hebben we de metro gepakt richting het Schloss Schönbrunn ook wel bekend van Sissi. Hier hebben we tickets gekocht voor de grand tour door 40 van de 1441 kamers. Voordat we aan de tour mochten beginnen hebben we de tuinen van het paleis bekeken, de tuinen zijn wat dat betreft een park opzich met de vele beelden, een dierentuin en een mooi uitzicht over Wenen.

Hierna was het tijd voor de tour, onderweg kregen we via een audiotour nog de nodige informatie mee over de verschillende kamers. Enkele kamers waren zeker indrukwekkend al vroegen we ons wel af waarom er zoveel verschillende kamers met elk weer een apart doel nodig waren.

Tijdens de tour merkte we al op dat het ondertussen buiten lekker aan het regenen was en dat was aan het einde van de tour er niet minder op geworden. We hebben even de benen laten rusten en hebben daarna een poncho gekocht en zijn er maar doorheen gelopen. Terug in de stad een biertje gescoort en daarna een eettentje opgezocht waar ze weer lekkere schnitzels hadden.

Na het eten op zoek gegaan naar een plek om de 2e helft van België - Frankrijk te bekijken wat nog niet zo makkelijk was. Uiteindelijk uitgekomen bij een soort film/boeken cafe, leuke tent met voetbal op de beamer. Na het voetbal daar nog blijven hangen en daarna weer terug naar het appartement.

• 17 Juli 2018 - 05:47

Wil:

Wat zien jullie dingen allemaal leuke foto’s en jullie genieten echt

Leuk om de verslagen even te lezen en hoe jullie het maken

Nog een hele fijne vakantie met elkaar groetjes wil

• 17 Juli 2018 - 08:45

A3:

wist niet dat jullie een fan waren van Sissi. dat onderkomen zal wel indrukwekkend zijn. jammer van de regen hier snakken we er een beetje naar. gelukkig is het voetballen einde. Claire en Jordy zijn aan de 1e dag van de 4 daagse begonnen.