Trip naar Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Trip naar Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Trip naar Wenen

Door: Youri

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

09 Juli 2018 | Oostenrijk, Wenen

De volgende ochtend was aangebroken. Rustig aan werden we wakker in ons heerlijk appartement. Snel de auto in op weg naar Wenen.

We namen de snelste route, echter ging deze door het binnenland door de vele graanvelden. Dit gaf wel mooie uitzichten door het heuvelachtig landschap. Onderweg nog bij een Tjechisch een wegrestaurantje gegeten. Ze hadden hier heerlijke binnenlandse specialiteiten. Het was heerlijk.

Vlak voor we de grens overgingen nog een vignet gekocht voor Oostenrijk en door naar Wenen. Het appartement in om onze spullen te dumpen en toen door naar de stad. We zaten midden in het centrum.

Paar biertjes gedronken en toen nog een stukje gelopen. Onderweg kwamen we diverse indrukwekkende gebouwen tegen waaronder St. Stephans Domkerk, St. Peterskerk, Hofburg en de Votiefkerk.

Toen was het tijd om een hapje te gaan eten. Dit deden we bij restaurant Leopold. Hier waren typische Oostenrijkse gerechten. Vervolgens een stukje gelopen en kwamen we toevallig het filmfestival tegen.

Hier werden moderne artistieke films getoond en waren er diverse food en dranktentjes. Van de lokale brouwerij hadden we een biertje gehaald en hebben we de klassieke film gekeken. Met nog een paar diverse biertjes in ons maar liepen we terug naar het appartement om lekker ons bed in te gaan.

Op naar de volgende dag Wenen.

• 10 Juli 2018 - 19:09

PETRA:

hallo mannen
    klinkt geweldig en gezellig allemaal!
    lieve groet

• 11 Juli 2018 - 15:35

A3:

met bier meer plezier

• 11 Juli 2018 - 21:13

Jack:

Youri,
    In wenen zit een restaurant dat kampioen schnitzels maken is, mag je niet missen Skopik & Lohn