Preikestolen - Reisverslag uit Jørpeland, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Preikestolen - Reisverslag uit Jørpeland, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Preikestolen

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

23 Augustus 2017 | Noorwegen, Jørpeland

Gelukkig zagen de weersvoorspellingen er deze ochtend goed uit. Dit konden we wel gebruiken aangezien de preekstoel vandaag op de planning stond. We stapten de auto in en reden 1,5 uur over een toeristenroute ernaartoe.

Aangekomen bij de preekstoel maakten we ons klaar voor de wandeling. De route was 3,8 kilometer lang en we moesten ongeveer 330 meter klimmen. De beklimming was goed te doen al zat er in het midden wel een aardig steil stuk tussen waar ik wel enkele pauzes voor nodig had.

Na twee uur waren we aangekomen op het plateau. Het was afgeladen met mensen maar desalniettemin een mooi uitzicht over due Lysefjord. Hier de nodige foto's gemaakt, een broodje gegeten en vooral genoten van het uitzicht. Na deze break zij we begonnen aan de afdaling die ons 1,5 uur kostte.

Bij de auto aangekomen even de schoenen uitgetrokken en op weg gegaan naar Stavanger. Kwartiertje gereden en vervolgens een half uur met de boot. In het hotel even de benen laten rusten en een biertje gedronken en hierna een leuk burgertentje bezocht. Dat hadden we wel weer verdiend.

• 24 Augustus 2017 - 13:48

Johanna:

Mooi mannen. Jullie maken wat mee he. Maar niet meer zo dicht op de rand zitten hoor

• 24 Augustus 2017 - 17:05

A3:

Preekstoel. Geestelijk houden jullie er ook nog wat aan over.

• 26 Augustus 2017 - 18:36

Charlotte:

Helemaal met Johanna eens.......wat zitten jullie dichtbij de rand........dat jullie dat durven.....!
    Maar dan heb je ook wat: het uitzicht is geweldig.....