Naar Leira - Reisverslag uit Leira, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Naar Leira - Reisverslag uit Leira, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Naar Leira

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

06 Augustus 2017 | Noorwegen, Leira

Vandaag vertrokken uit Oslo en uit de regen. Helaas 9 bier vergeten uit de koelkast in het hotel oftewel 30 euries weggegooid. Schoonheidsfoutjes van ons. We gingen onze reis gewoon voortzetten naar Leira, zonder deze 9 bier.

Tijdens deze tocht hebben we een tussenstop gemaakt in Byrud Gard. Youri heeft ons erop geattendeerd dat daar smaragdmijnen waren. Dus we waren daar gestopt om deze edelstenen te vinden. Zoals verwacht hebben we ze niet gevonden. Maar wel vette mijnen gezien en erdoorheen gewandeld. Daarnaast waren we daar bij het grootste meer van Noorwegen; het Mjøsameer. In de mijnen zag je zoals verwacht geen hand voor ogen. Ik heb buiten een paar stenen meegenomen, waar ik ze wel kon zien. Sorry mensen, ik kon het niet laten.

Na deze tussenstop vervolgden wij onze weg naar Leira. Eerst even boodschappen gedaan en daarna aangekomen bij de camping. We hadden een chille kampeerhut met een mooi uitzicht op een meer. De muggen waren echter zeer irritant. Daarna onze eerste maaltijd bereid in de hut en het smaakte voortreffelijk.

Morgen op weg naar Oppdal!

Einde bericht

• 07 Augustus 2017 - 10:06

A3:

Anti alcohol gaat zo wel erg vlug. De prijzen vallen tegen en dan ook nog bier vergeten. de gevonden smaragden maken het weer goed.