Joshua Tree National Park - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Joshua Tree National Park - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Joshua Tree National Park

Door: Mehmet

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

15 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Scottsdale

Dag 5 is aangebroken. We zijn om 9:30 uur wakker geworden in het warme Palm Springs.
We zijn meteen naar het ontbijtbuffet gegaan. De bagel broodjes smaakten helaas niet lekker. Gelukkig was er nog genoeg andere keuze.
Na het ontbijt hebben we besloten om naar Joshua Tree National Park te gaan, we hebben snel onze spullen gepakt in de auto. Eenmaal aangekomen bij het park hebben we eerst een jaarkaart aangeschaft die ons toegang verschaft in alle Nationale parken. Onze rit vervolgde naar The Hidden Valley. De Verborgen vallei is een prachtig natuurverschijnsel dat bestaat uit rotsen. We hebben verder de bergen bekeken bij Key View. Hier was het uitzicht op de San Andreas breuk. En genoten van dat uitzicht. De Joshua trees waren overal in het park te zien, hier is de naam van het park uit afgeleid.
Verder zijn we op zoek gegaan naar een mijn dat is ondekt in 1893 door een Nederlander. Om de mijn te kunnen bereiken moesten we 2 mile (3,2 km) te voet verder. Het was een behoorlijke afstand om te lopen, langs de bergen, ieder met een 0,5 literfles water bij zich, achteraf gezien was dat veels te weinig. Vanwege de afstand was ons verwachting dan ook groot, we hebben niet echt kunnen genieten toen we er waren aangekomen, het water was al bij de meesten op. Dezelfde afstand moest ook nog terug afgelegd worden, al met al hebben we met z'n allen de wandeltocht gered.
In de auto zeer opgelucht zijn we doorgereden richting Scottsdale, onderweg hebben we mooie rotsen bekeken. Op de TomTom werd aangegeven dat we nog 5,5 uur moesten rijden. Onderweg zijn we gestopt bij de Denny's om een hapje te eten.
Om 23:30 uur zijn we aangekomen in Ons hotel te Scottsdale. Op ons kamer hebben we eerst nog wat gedronken en nog gezeten om bij te komen van de zware dag.

• 17 Augustus 2013 - 10:11

Petra:

Hallooo jullie hebben vakantie hoor!! Wat n wandeling! mooi om veel te zien en daar hebben jullie duidelijk iets voor over!! Nu route 66, we zyn benieuwd!! Enjoy! Xx

• 17 Augustus 2013 - 10:13

Oma En Opa:

Meer water als bier drinken ach het is allemaal even wennen. Vakantie kan ook hard werken zijn. Zet hem op en blijf genieten.Groet vanuit Diemen.