Steindalsfossen en Fitjadalsvatnet - Reisverslag uit Norheimsund, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Steindalsfossen en Fitjadalsvatnet - Reisverslag uit Norheimsund, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Steindalsfossen en Fitjadalsvatnet

Door: Youri

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

21 Augustus 2017 | Noorwegen, Norheimsund

Deze dag zijn we rustig gaan op staan. We hadden ook nog geen idee wat we gingen doen. Eerst maar naar het ontbijt dus. Dit was prima verzorgd.

Eenmaal terug op de kamer even opgefrist en gaan zoeken wat het plan zou worden. Uiteindelijk kwamen we op de Steindalsfossen. Een leuke waterval waar je onderdoor kon lopen. Even de nodige foto's geschoten en toen kwam de vraag: what's next? Gelukkig was er een turistinformation, hier even gevraagd of er nog iets te doen was in de buurt.

En ja hoor, we mochten naar een leuk klein meertje: Fitjadalsvatnet. Dit was een leuke wandeling waar een aantal oude boederijen en huizen stonden. Onderweg kwamen we nog wat witte en bruine schapen tegen. Verderop stonden nog wat koeien in de weg. Maar we wisten er langs te komen. Het was verder erg rustig, kwamen geen mensen tegen verder. Verderop nog een mooie waterval en toen terug naar de auto gelopen. Totaal was het iets van 7 kilometer in 2,5 uur. We hebben zeker genoten van de tocht, een echte aanrader.

Even uitrusten en toen de auto in naar Bergen. Hier nog even naar de Bergenhus Vesting gelopen en toen een eettentje opgezocht. Het werd de Fish Me Fishmarket. Hier zaten we aan de Whale Steak, Whaleburger en de verse Noorse garnalen. Het smaakte goed, maar de Whale was niet voor herhaling vatbaar.

Terug naar het hotel om even lekker bij te komen in de bar. Na een paar biertjes, terug naar de kamer om nog een spelletje te doen met onze eigen versnaperingen en bier.

Morgen de reis naar Sand.

• 22 Augustus 2017 - 10:30

A3:

Waar was het zwarte schaap? Een whale is voor de Eskimo.

• 22 Augustus 2017 - 13:46

Joost:

Wat jammer dat de walvis niet lekker was want het is vast de laatste die je gegeten hebt. veel plezier verder jongens. groetjes Joost

• 23 Augustus 2017 - 07:30

PETRA:

arghhhh walvis ..... straks maar weer gewoon n harinkie of lekkerbekkie