White Water Rafting/Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu White Water Rafting/Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

White Water Rafting/Bergen

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

20 Augustus 2017 | Noorwegen, Bergen

Vandaag begon de dag met rafting in Voss. Na het ontbijtje weer snel de auto in om richting Voss te rijden. Daar eenmaal aangekomen moesten we nog even wachten tot de groep compleet was en hierna hebben we onze gear aangetrokken, een wetsuit: Een jas, schoenen, een helm en een lifejacket.

Bepakt en bezakt zijn we met een bus naar het startpunt gereden. Hier kregen we nog wat uitleg over de reddngsmogelijkheden en vervolgens moesten we de zwemtest doen. De zwemtest hield in dat we van een rots een stroomversnelling in moesten springen en vanuit deze naar de kant moesten zwemmen. Gelukkig hadden we deze test allemaal doorstaan.

We hadden een echte drill sergeant als guide die ons hard liet werken en in ons team zat ook een dame die als rafting-guide in West-Virginia had gewerkt. Eenmaal begonnen zaten we al na 5 minuten vast op een rots en het duurde ff voordat we hier los van kwamen. Hierna vervolgden we onze weg. Onderweg verloren we Youri voor een paar seconden en moesten we tweemaal een klein stukje over land overbruggen omdat het water te wild werd.

Tijdens één van deze overbruggingen sprongen we ook van 4 meter hoogte het water in. Eenmaal terug bij het rafting center hebben we gedoucht en geluncht om vervolgens richting Bergen te rijden.

In het centrum van Bergen gingen we richting Fløibanen. Een soort treinwagon bracht ons 300m naar boven waar we een mooi uitzicht hadden over de stad. Hierna zijn we door een park terug naar beneden gelopen naar het oude centrum van Bergen. Daar zagen we oude pakhuizen waar Bergen zo bekend om staat.

Uiteindelijk hadden we een restaurantje opgezocht dat goed beoordeeld werd op Tripadvisor. In dit restaurant hadden we alle drie een rendierfilet besteld. Vanaf Bergen was het nog een half uurtje rijden richting ons hotel. Nog even een biertje gedaan en daarna slapen.

Groeten

• 21 Augustus 2017 - 07:58

Ronald:

Leuke dingen weer gedaan mannen. Jullie beleven Noorwegen wel met volle teugen zo. Top hoor. Geniet komende dagen nog lekker........jullie laatste week al weer.
    Groeten van ons.

• 21 Augustus 2017 - 15:35

A3:

jullie komen terug helemaal klaar voor de Olympische Spelen.

• 23 Augustus 2017 - 07:33

PETRA:

te gek wat jullie allemaal beleven !!!