Geiranger - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Geiranger - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Geiranger

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

13 Augustus 2017 | Noorwegen, Geiranger

Vandaag zijn we gelijk in de auto gesprongen om vervolgens richting Geiranger te rijden. We hadden twee mogelijke routes. Een hiervan was geheel over de weg af te leggen en met de andere zouden we met een boot naar Geiranger varen. We kozen voor de boot.

Eenmaal bij de boot aangekomen even snel wat brood gehaald. Hierna reden we de boot op om door het welbekende Geirangerfjord te varen. Onderweg zagen we enkele boerderijen hoog in de bergen en uiteraard weer wat watervallen. Erg leuk om op zo'n manier richting Geiranger te reizen.

In Geiranger aangekomen zijn we naar twee uitkijkpunten gereden, de hoogste lag op 1500 meter en gaf een erg gaaf uitzicht op het fjord. Zaten we de dag ervoor nog lekker in het zonnetje, liepen we nu op 1500 meter op enkele plekken in de sneeuw.

Weer beneden zijn we even naar de hotelkamer gegaan en hierna zijn we naar een restaurant gelopen dat we op het oog hadden. Het restaurant was helaas al helemaal vol dus dan maar een reservering gemaakt voor later op de avond.

Om de tijd op te vullen hebben we nog een wandeling gemaakt langs de waterval die in het stadje zelf was en hierna nog een biertje gedaan. Het eten was het wachten waard en het was ook een gezellig tentje. Hierna terug naar het hotel om goed uit te rusten voor de kayaktrip van morgen.

• 14 Augustus 2017 - 16:34

Johanna:

Gaaf he, die sneeuw in de zomer

• 15 Augustus 2017 - 10:27

A3:

Jullie gaan en hebben het geweldig. Van links naar rechts en van onder naar boven. Doe rustig met bier want val je in het water bevries je daar ook.

• 15 Augustus 2017 - 10:34

A3:

Het vorige bericht "Örsa en omgeving" krijg ik niet open.