Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Trondheim

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

10 Augustus 2017 | Noorwegen, Trondheim

We stonden vandaag wat later op en maakten ons daarna op voor een busritje naar het centrum van Trondheim. Helaas waren we, net zoals bij het avondeten van de avond ervoor, te laat bij het restaurant/kioskje van de camping. Dan maar een lunch scoren in Trondheim.

Na een busrit van ongeveer drie kwartier en een kleine wandeling wat gegeten en nog wat gebabbeld met een Nederlandse serveerster die wat uitlegde over de stad en over haar verdiensten en uitgaven t.o.v. De Nederlandse situatie.

Hierna hebben we de Nidaros kerk beklommen wat een mooi uitzicht opleverde over de stad, de 172 trappen waren easy vergeleken met onze eerdere beklimmingen. Hierna zijn we doorgelopen naar Krinstiansten fortres en door het oude gedeelte van de stad naar het hippe uitgaansgebied om vervolgens een biertje te drinken en de benen te laten rusten.

Na enkele biertjes hebben we de wandeling weer voortgezet om vervolgens tot de conclusie te komen dat we het beste konden gaan eten in een tapasbar naast waar we de biertjes genuttigd hadden. Na het eten op naar de bus die we helaas op enkele minuten gemist hadden, dan nog maar een biertje. Uiteindelijk wel de bus gepakt terug naar de camping, morgen 9 uur rijden naar Orsta.

• 12 Augustus 2017 - 12:56

A3:

Uitslapen, je ziet wat er van komt. Biertjes ha ha dag bus.