Olavsgruve - Reisverslag uit Røros, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Olavsgruve - Reisverslag uit Røros, Noorwegen van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Olavsgruve

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

09 Augustus 2017 | Noorwegen, Røros

Vandaag vroeg opgestaan om naar Trondheim te gaan. We waren van plan om onderweg te stoppen in Røros. Deze plaats is een voormalig kopermijnstadje in het oosten van Noorwegen. Jullie raden het al, wij gingen daar een kopermijn bezoeken; de Olavsgruve.

Na een aantal uur rijden kwamen wij aan in Røros. We waren net op tijd voor de tour in de mijn. We hadden onze helmen opgedaan en we liepen door de smalle gangen waar het 4 graden Celsius was. Behoorlijk koud dus. De mijn was indrukwekkend, zeker toen we hoorden in welke omstandigheden zij daar werkten.

Na ruim een uur in de mijn te hebben gelopen, zijn we doorgereden naar Trondheim. We kwamen daar rond een uur of 8 aan bij onze camping. We gingen ons even opfrissen om vervolgens te gaan genieten van de zonsondergang bij de Trondheimsfjord! Het uitzicht was fenomenaal.

Morgen gaan we de stad Trondheim wat beter verkennen.

Einde bericht.

• 12 Augustus 2017 - 12:50

A3:

JUllie komen nog eens ergens en zien bijzondere dingen. De reis gaat nog steeds goed.

• 14 Augustus 2017 - 12:02

Petra:

Wauw wat n kleur in de grot!
    Maarre..... koud he!!!