Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

13 Augustus 2014 | Thailand, Phi Phi Don

Na een relaxte ochtend zijn we rond 12:00 vertrokken uit het hotel in Krabi. Aangezien het al na 12en was hebben we het ontbijt en de lunch gecombineerd in een chill restaurantje waar we uitgebreid hebben gegeten. Hierna meteen aan de ober gevraagd of hij ons naar de haven kon brengen waar we de boot zouden pakken naar Koh Phi Phi, dit was geen probleem en daar gingen we.

Eenmaal bij de haven (15 min rijden) de tickets gescoord en hebben we nog even een drankje gedaan. De bootreis duurde 1,5 uur en bij aankomst was het uitzicht gelijk weer adembenemend. We hadden nog geen hotel/guesthouse uitgezocht dus zijn we eerst even gaan zitten bij een barretje om een en ander uit te zoeken en was het uiteraard ook weer tijd voor een drankje.

Toen we een hotel hadden gevonden zijn we die kant opgegaan en hebben we de tassen gedumpt en even snel gedouched. Ondertussen was het al een uurtje of 8 en zijn we op weg gegaan naar een restaurant, in eerste instantie hadden we zin in tapas (gezien in de lonely planet) maar eenmaal bij aankomst zag het er niet echt gezellig uit en zijn we doorgelopen. Na talloze keren aangesproken te worden door proppers, wat we nog niet gewend waren in Thailand een ander tentje gevonden waar we goed hebben gegeten.

Hierna zijn we richting het strand gegaan en hebben we erg genoten van de vuurshows die daar plaatsvonden. De reggea bar was onze volgende stop, deze bar staat er bekend om dat er toeristen tegen elkaar vechten (kickboksen) voor een gratis emmertje met drank, erg geinig om te zien. Nog even een potje biljart gespeeld tegen een gast die ons vaak met maar 1 hand kansloos versloeg en als afsluiter van de dag zijn we tot in de late uurtjes naar een strandclub gegaan wat ook erg leuk was.

Tot morgen.

• 14 Augustus 2014 - 15:56

Oma@opa:

Zo te lezen zijn jullie afgevallen en moet er af en toe wat gegeten en gedronken worden om verticaal te blijven. Mooi zo'n reis zonder vaste bestemmingen. Lekker vrij om te gaan of staan waar je wilt.