Tempels @ Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Tempels @ Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Tempels @ Bangkok

Door: Mehmet

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

10 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Het is 6:00 uur in de ochtend, we zijn 14 uur verder en zitten nog in de trein. Rond 7:00 uur zijn we aangekomen op station Bangkok.

Vervolgens zijn we meteen een taxi ingestapt en richting het bureau van Tourist Information gereden. 7:15 uur waren de deuren nog gesloten. Toen hebben we een taxichauffeur gevraagd om ons bij een hotel af te zetten. We werden bij het duurste hotel afgezet. We hebben maar besloten om te gaan lopen op zoek naar een betaalbaar hotel, Novotel daar ging ons voorkeur naar uit.

We hebben op de zesde etage lekker gegeten en op de zevende etage gedoucht. 10:00 uur waren we opnieuw bij Tourist Information. Daar hebben we ons bagage achtergelaten. Tot 16:00 uur hadden we de tijd om wat te gaan doen voordat we de bus gingen pakken naar Krabi.

We zijn als eerste naar de grootste en oudste Wat tempel in Bangkok geweest. Het tempel heet Wat Po, binnen is het grote gouden standbeeld van Wat Po (15 meter hoog, 46 meter lang) te bezichtigen. Even later zijn we een veerboot ingestapt om naar de overkant te varen. Daar hebben de tempel van Wat Arun bezichtigd.

We hebben streetfood uitgeprobeerd en we hadden nog 1,5 uur te gaan. Toen hebben we besloten om maar het National Museum van Bangkok te gaan. Het grootste museum van Zuid-Oost Azië. Hier hebben we allemaal onze eigen route gekozen omdat we maar 1 uur de tijd hadden wat wel een beetje kort was. Achteraf viel het eigenlijk wel een beetje tegen maar we hebben het toch gezien.

Hierna pakte we snel de taxi op weg naar onze tassen en gelijk door naar het busstation, op weg naar Krabi.

Een busreis van minimaal 10 uur zit nu op ons te wachten :))

• 11 Augustus 2014 - 19:10

Petra:

Zo jullie zien heel wat en reizen ook heel wat zeg!!