Treinreis Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Treinreis Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Treinreis Chiang Mai

Door: Mehmet

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

05 Augustus 2014 | Thailand, Chiang Mai

We zitten al bijna 12 uur in de trein.
Het is 7:00 uur in de ochtend, allemaal zijn we wakker. Even later werden onze bedden opgemaakt en kregen we koffie aangeboden.

10:15 uur zijn we aangekomen op het station van Chiang Mai. We zijn toen opgehaald door een medewerker van Hostel Family Tribal Trekking. Bij aankomst bij ons Hostel hebben we allemaal een fruit shake gedronken aan de overkant, terwijl we op ons kamers wachtten.
Nadat we allemaal

Om 12:30 uur werden we opgehaald voor onze excursies voor vandaag. Ons eerste stop was bij het Tiger Kingdom. Daar hebben we mooie foto's gemaakt. Het was af en toe wel eng om in dezelfde kooi als de tijgers te staan.
Daarna hebben we gegeten in het restaurant. We hebben ook verse kokosnoten shake gedronken, erg lekker. Het regende op dat moment bakken uit de lucht.

Toen we bij de tweede excursie aangekomen waren, was iedereen enthousiast. We zouden gaan schieten met echte geweren. Zoals de shotgun en de 45mm coldgun. Het was een leuke belevenis.

Vervolgens zijn we doorgereden naar een slangenkamp, we hebben een show met de king cobra bekeken. Daarna zijn we één voor één op de foto geweest met een slang en meerdere schorpioenen op ons lichaam.

Na een lange dag zijn we weer afgezet bij ons hostel. Na een uur rust gingen we naar een sushi restaurant. We hebben er lekker gegeten.
Daarna zijn we door een avondmarkt heen gelopen. De hele avond regende het.
Rond 22:00 uur zijn we naar Loikroh Boxing Stadium geweest om live naar Thai boksen te kijken. De wedstrijden waren erg saai, we zijn vervolgens wezen poolen.

• 05 Augustus 2014 - 21:36

Oma@opa:

Wat een treinreis het lijkt wel de reis met het vliegtuig. Frisdrankjes zijn toch wel lekker. Dat met die dieren lijkt me niet aangenaam ook al zitten ze waarschijnlijk onder de drugs. Jammer van al die regen.
    Paraplu of een condoom kopen. groet

• 06 Augustus 2014 - 16:24

Georgessiam:

Mensen die momenteel in Chiangmai zitten,kunnen als ze dit willen een bezoekje brengen aan het woudpark Wat Umong.
    eze tempel heb ikzelf al verschillende keren bezocht,wat is er zo speciaal aan zullen jullie zeggen? Wat Umong is een jungle temple in de heuvels aan de voet van Doi Suthep Mountain (een berg ten westen van Chiang Mai). Deze tempel heeft een kunstmatige heuvel met daarin een aantal tunnels. Bovenop deze heuvel staat de belvormige chedi. Wat Umong is een prachtige plek om te bezoeken en wat rond te wandelen in het bos rondom de tempel.
    Een verzameling Boedha hoofden en andere relikwieen nabij de ingang van de tunnels.
    Tunnels doorkruisen de kunstmatige heuvel onder de chedi.Deze tempel kun je best bezoeken in de week,het kan in de weekend wel erg druk zijn daar.
    Boven de tunnels,ligt er een oude chedi waar je daar van uit een mooi uitzicht hebt op de visvijver en de aanpalende museum.Als ik me niet vergis,kun je zondag's met allerlei levensvragen terrecht bij een monnik.(plaatst aan de visvijver)éénmaal je het bruggetje overbent en je kijkt naar rechtsboven,dan zie je de tempel Wat Doi Suthep liggen.
    conclusie:voor mensen die van rust houden(zoals mezelf:georgessiam)is dit de plek waar je moet zijn in Chiangmai!
    Hoe komt u er: Wat Umong ligt op 3,5 km ten westen van Chiang Mai. Van Suandok Gate (de west poort van de oude stad) rijdt u tot Suthep weg (ongeveer 2, 5 km ten westen) en steek het kanaal over de weg. Ongeveer een halve kilometer na het Canal de weg, is er een teken op uw linkerhand, die leidt u naar Wat Umong. Vanaf hier volgt de borden richting het zuiden 1 km van de Wat. De gemakkelijkste manier is om daar naar toe te=fiets:scooter of een tuk tuk nemen.

Hou je van pootje baden,dan kan je hiervoor terecht in San Kamphaeng Hotsprings (36km van Chiangmai) te bereiken met scooter,tuc tuc;fiets,red pickup)
    Met vriendelijke reisgroeten,
    georgessiam (wereldwijzer)

• 07 Augustus 2014 - 21:57

Charlotte, Moeder Van Geert:

Leuk verhaal Mehmet, dat is weer eens wat anders dan een dagje op het strand van Castricum.......
    Spannend hoor om in zo´n tijgerkooi te vertoeven om over een slang over je nek maar te zwijgen........brrrrrrrrrrrr
    Gaat het op dit moment ook goed met jullie en nog steeds naar jullie zin?
    En denken jullie wel aan de paddestoelen? Geert weet wel wat ik bedoel.........
    Het is nog lang niet aan de orde, maar als jullie over een paar weken de terugvlucht aanvaarden, dan is de kans dat de vlucht een paar uur langer gaat duren: Rusland dreigt met een verbod om over Siberië te vliegen; dus een dreigende sanctie.
    Op de Parkstraat is alles oké, met de uitwonende gezinsleden ook...........inclusief de zwangere zussen van Geert
    Wens jullie nog een plezierige voortzetting van jullie vakantie en ik hoop nog meer reisverslagen te lezen.

Charlotte

Tags: Chang Mai