Grand Canyon - Page??? - Reisverslag uit Marble Canyon, Verenigde Staten van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Page??? - Reisverslag uit Marble Canyon, Verenigde Staten van Youri, Mehmet, Niels, Geert - WaarBenJij.nu

Grand Canyon - Page???

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Youri, Mehmet, Niels, Geert

17 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Marble Canyon

We waren er vandaag weer vroeg uit want vandaag stond een helicoptervlucht over de grand canyon op onze planning. Aangezien we nog niks geboekt hadden waren we hartstikke blij toen we nog een vlucht voor half 3 s'middags konden boeken.

Het was toen ongeveer 9 uur s'ochtends dus hadden we nog wat "time to kill". Shoppen!!! We zijn in Flagstaff naar een shoppingmall gegaan en hebben eerst daar ontbeten met enkele "footlong" sandwiches bij de subway, wat acheraf gezien eerder een lunch was dan een ontbijt :). Na het ontbijt gingen net de winkels open en hebben we een paar leuke aankopen gedaan

Na de shoppingmall zijn we doorgereden richting de Grand Canyon waar de heli op ons wachte. Helaas waren de weergoden ons niet gunstig gezind want tijdens de rit zagen we al overal omweer om ons heen. Eenmaal daar aangekomen kregen we te horen dat de vlucht was uitgesteld wat wij al enigzins verwacht hadden. Na een tijdje wachten kregen we te horen dat het hem niet meer ging worden, wel erg jammer maar misschien gaan we nog met een heli vanuit een andere plaats over de grote kloof.

Na Flagstaff stond Page (Lake Powell) op onze planning en hier zijn we dan ook naar toe gereden met hier en daar nog een tussenstop in de Grand Canyon om van het prachtige uitzicht te genieten.

Na 2 uurtjes rijden zagen we opeens een wegversperring, waar de navigatie eerst nog aangaf dat het maar een half uurtje rijden was, werd dit na een afslag 1 uur. Na nog een half uur rijden gaf de navigatie opeens aan dat we een U-turn moesten maken. In eerste instantie namen we dat niet al te serieus maar later tog maar besloten om even te stoppen om wat te eten en om wat meer info van de locals te krijgen. Van de locals kregen we te horen dat Page 12 mijl van ons verwijdert was maar dat door de wegversperring ons een rit van 160 mijl te wachten stond over verradelijke wegen. De locals rade ons af om deze weg s'nachts af te leggen. Na wat wikken en wegen hebben we tog maar besloten om bij het restaurant/motel een kamer te huren en eerst maar een tukkie te doen alvorens we onze route zouden vervolgen.

Al met al niet een van onze gelukkigste dagen, al werd dit wel goed gemaakt door de locals waar we ontzettend mee en om gelachen hebben.

• 18 Augustus 2013 - 22:25

Ronald Vestering:

Ha mannen. Nou wel erg jammer van de helikoptervlucht. Hopelijk lukt het later. Spannend wat betreft de route. Doe kalm aan hè. En veel plezier weer met de volgende etappe. Groeten,
    Ronald & Johanna.

• 19 Augustus 2013 - 09:52

Oma En Opa:

Erg jammer dat de vlucht niet door ging. Het moet adem benemend zijn. Ook nog pech met de wegomleiding.
    Wel weer onverwachte gezelligheid in dat plaatsje met die locals. Gewoon doorgaan met de navigator.

• 19 Augustus 2013 - 15:04

Rob En Anja:

Herkenbaar! Toen wij er in juni jl. waren, vlogen de helikopters ook niet, toen vanwege de heftige wind, geen onweer.
    En wij kwamen 'van bovenaf', zagen op tijd dat we anders moesten rijden maar hebben dus dezelfde omweg moeten maken.
    Gaan jullie wel naar de Antelope Canyon daar? Zo mooi!
    Enjoy and have fun!